چگونه به موفقیت در سئو برسیم؟

سئوکاران حرفه ای همه چیز را از رتبه بندی و تبدیل تا پیوندهای از دست رفته و موارد دیگر برای اثبات ارزش سئو پیگیری می کنند. اندازه گیری تاثیر کار و بهبود مداوم برای موفقیت SEO ، حفظ مشتری و ارزش درک شده بسیار مهم است. همچنین به شما کمک می کند که در صورت عدم کارکردن ، اولویت های خود را متمرکز کنید.

با پایان کار در ذهن شروع کنید!

در حالی که داشتن چندین هدف (اعم از کلان و خرد) معمول است، ایجاد یک هدف نهایی اصلی ضروری است.
تنها راه برای اینکه بدانید هدف نهایی وب سایت باید چه باشد این است که درک قوی از اهداف وب سایت یا نیازهای مشتری داشته باشید. سوالات خوب مشتری نه تنها در جهت گیری استراتژیکِ تلاش های شما مفید است، بلکه نشان می دهد که برای شما اهمیت دارد.

نمونه سوالات مشتری:

  • آیا می توانید تاریخچه مختصری از شرکت خود را برای ما بنویسید؟
  • ارزش پولی واجد شرایط چقدر است؟
  • سود آور ترین خدمات/محصولات شما (به ترتیب) کدامند؟

نکاتی که در هدف گذاری باید بدان توجه کنیم!

  • قابل اندازه گیری: اگر نمی توانید آن را ردیابی کنید، نمی توانید آن را بهبود بخشید.
  • دقیق باشید: اجازه ندهید اصطلاحات بازاریابی صنعت مبهم، اهداف شما را پایین بیاورد.
  • اهداف خود را به اشتراک بگذارید: مطالعات نشان داده اند که نوشتن و به اشتراک گذاشتن اهداف خود با دیگران شانس دستیابی به آنها را افزایش می دهد.

روشهای موفقیت در سئو

اندازه گیری    

اکنون که هدف اصلی خود را تعیین کرده اید ، ارزیابی کنید که کدام معیارهای اضافی می تواند به سایت شما در رسیدن به هدف نهایی کمک کند. اندازه گیری معیارهای اضافی (قابل اجرا) می تواند به شما در حفظ سلامت و پیشرفت سایت کمک کند.

معیارهای تعامل

مردم وقتی به سایت شما می رسند چگونه رفتار می کنند؟ این سوالی است که معیارهای تعامل به دنبال پاسخ دادن به آن هستند. برخی از متداول ترین معیارهای اندازه گیریِ نحوه تعامل افراد با محتوای شما عبارتند از:

  1. نرخ تبدیل

تعداد تبدیل (برای یک اقدام/هدف مورد نظر) تقسیم بر تعداد بازدیدهای منحصر به فرد. نرخ تبدیل را می توان برای هر چیزی اعمال کرد ، از ثبت نام ایمیل تا خرید و ایجاد حساب. دانستن نرخ تبدیل می تواند به شما در سنجش بازگشت سرمایه (ROI) که ممکن است ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد، کمک کند.

2. ماندن در صفحه

افراد چقدر در صفحه شما وقت گذاشتند؟ اگر یک پست وبلاگی ۲۰۰۰ کلمه ای دارید که بازدیدکنندگان به طور متوسط ​​فقط ۱۰ ثانیه روی آن هزینه می کنند، احتمال اینکه این محتوا در حال مصرف باشد بسیار اندک است (مگر اینکه آنها یک خواننده با سرعت بالا باشند).

با این حال ، اگر یک URL مدت زمان کمی در صفحه داشته باشد، لزوماً بد نیست. نیت صفحه را در نظر بگیرید. برای مثال ، طبیعی است که صفحات “تماس با ما” میانگین کمی در صفحه داشته باشند.

3. صفحات در هر بازدید

آیا هدف صفحه شما جلب توجه خوانندگان و بردن آنها به مرحله بعدی است؟ اگر چنین است، صفحات در هر بازدید میتوانند معیار ارزشمندی برای مشارکت باشند. اگر هدف صفحه شما مستقل از سایر صفحات سایت شما باشد (به عنوان مثال: بازدیدکننده آمد، آنچه را که نیاز داشت دریافت کرد، سپس رفت) پس صفحات کم در هر بازدید مشکلی ندارد.

4. نرخ پرش

جلسات “برگشت خورده” نشان می دهد که یک جستجوگر از صفحه بازدید کرده و بدون مرور سایت شما خارج شده است. بسیاری از مردم سعی می کنند این معیار را پایین بیاورند زیرا معتقدند که با کیفیت وب سایت مرتبط است، اما در واقع اطلاعات کمی در مورد تجربه کاربر به ما می گوید.

ما مواردی از افزایش نرخ بازگشت را برای وب سایت های رستورانِ باز طراحی شده مشاهده کرده ایم که بهتر از همیشه عمل می کنند. در تحقیقات بیشتر مشخص شد که مردم به سادگی برای یافتن ساعات کاری، منو ها یا آدرس مراجعه میکنند، سپس با قصد مراجعه حضوری به رستوران به جستجوی خود می پردازند. معیار بهتر برای سنجش کیفیت صفحه سایت، عمق پیمایش است.

5. عمق پیمایش

این مورد، اندازه گیری می کند که بازدیدکنندگان چقدر صفحات وب را پایین می آورند. آیا بازدیدکنندگان به محتوای مهم شما می رسند؟ در غیر اینصورت روشهای مختلف ارائه مهمترین محتوا در بالای صفحه خود مانند چند رسانه ای، فرم های تماس و غیره را امتحان کنید.

همچنین کیفیت محتوای خود را در نظر بگیرید. آیا کلمات بیهوده را حذف می کنید؟ آیا ادامه بازدید از صفحه برای بازدیدکنندگان جذاب است؟ ردیابی عمق پیمایش را می توانید در Google Analytics خود تنظیم کنید.

جستجو در ترافیک

رتبه بندی، یک معیار سئو ارزشمند است اما اندازه گیری عملکرد ارگانیک سایت شما نمی تواند در اینجا متوقف شود. هدف از حضور در جستجو این است که توسط جستجوگران به عنوان پاسخ به پرس و جو انتخاب شود. اگر رتبه بندی میکنید اما ترافیک دریافت نمیکنید، مشکلی دارید.

در اینستاگرام

پیج ما را دنبال کنید!

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید!

18 پاسخ

  1. ممنون اطلاعات خوبی بود و وقتی که گذاشتم برای مطالعه این مقاله ارزشش را داشت. موفق باشید

  2. سئو را خوب توضیح دادید. من یه توضیح دیگه بهش اضافه میکنم. سئو یعنی سرمایه گذاری برای سایت. یعنی باید گفت که سئو هزینه بردار است. بنابراین به تجارت های تازه کاری که قادر به تقبل هزینه های سئو یک وب سایت نیستند توصیه می کنم که خودشون سئو را یادبگیرن و همزمان با یادگیری هر نکته، سعی در پیاده سازی آن در وب سایتشون کنند.
    پیروز باشید

  3. سلام
    خیلی ممنون بابت این مطلب فوق العاده
    لطفا در مورد سئوی منفی هم مطلبی رو منتشر کنید

  4. مقاله بسیار مفید و کاربردی بود ممنون بخاطر تهیه و انتشار این مقاله مفید🙏

  5. ممنون از مقاله خوبتون. اطاعات خوبی در زمینه سئو دادین. راجع به سئو محلی هم اگه ممکنه یه مقاله بزارید.

  6. مقاله هاتون خیلی کامل و خوب هستند….
    خواستم یه خدا قوت و خسته نباشید بگم خدمت تیم فعال و جوان وان رز
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب