سوشال مدیا چیست؟

به طور خلاصه می توان گفت که سوشال مدیا به مجموعه ای از شبکه های اجتماعی گفته می شود که کسب و کارهای کوچک و بزرگ در آن ها فعالیت می کنند تا از این طریق به جذب مخاطبان جدید و در نتیجه افزایش آمار فروش بپردازند. این کار نه تنها فروش شما را بیشتر می کند، بلکه در بحث برندینگ و برند سازی نیز تاثیرگذار است.

بهترین سوشال مدیا کدام است؟

پیش از هر چیز باید بگوییم که هیچ چیزی تحت عنوان بهترین سوشال مدیا وجود ندارد.

انتخاب بهترین شبکه اجتماعی برای فعالیت کسب و کار شما، بر اساس مخاطبان جامعه هدف انجام می شود. همچنین استراتژی دیجیتال مارکتینگ هر کسب و کار، عامل مهم دیگری است که در تعیین بهترین سوشال مدیا تاثیرگذار است.

به عنوان مثال، فرض کنید که کسب و کار شما در زمینه فروش زیور آلات یا پوشاک است. مخاطبان جامعه هدف شما کسانی هستند که پیش از خرید به دنبال دیدن جزئیات محصول و بررسی کامل آن هستند. در این صورت، اینستاگرام انتخابی مناسب برای فعالیت حرفه ای شما است.

از طرف دیگر، ممکن است کسب و کار شما به گونه ای باشد که به طور مستقیم با مصرف کننده نهایی در ارتباط نباشید. در چنین شرایطی باید بررسی کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و در کدام سوشال مدیا بیشتر حضور دارند. تنها در این صورت می توانید بهترین سوشال مدیا برای کسب و کار خود را پیدا کنید.

انواع سوشال مدیا

پلتفرم های متنوع و متعددی هستند که به عنوان سوشال مدیا شناخته شده و روزانه میلیون ها نفر از آن ها برای انتقال پیام های خود استفاده می کنند. برخی از انواع سوشال مدیا که در مقایسه با سایر پلتفرم های مشابه کاربران بیشتری را به خود جذب کرده اند، عبارت است از:

  • فیس بوک
  • اینستاگرام
  • توییتر
  • لینکدین
  • یوتیوب
  • تلگرام
  • پینترست

استفاده از سوشیال مدیا چه مزایایی دارد؟

داشتن حضور فعال در شبکه های اجتماعی مختلف، یکی از روش های مناسبی است که برای معرفی کسب و کار خود و جلب توجه مخاطب به آن می توانید به کار بگیرید. این کار مزایای متعددی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره میکنیم:

  • معرفی کسب و کار
  • جذب مخاطبان جدید
  • افزایش ترافیک ارگانیک سایت
  • دسترسی آسان
  • قابلیت استفاده رایگان
  • برقراری ارتباط موثر با مخاطبان
  • امکان راه اندازی بخش فروش آنلاین
  • افزایش وفاداری به برند
    • افزایش شهرت در شبکه های اجتماعی
    • برند سازی در شبکه های اجتماعی
    • شبکه های اجتماعی و سود آفرینی
    • شبکه های اجتماعی و وفاداری به برند
    • شبکه های اجتماعی و کاهش هزینه
    • افزایش ترافیک سایت

کسب درآمد از سوشال مدیا چگونه است؟

کسب درآمد از طریق فعالیت در سوشال مدیا به سادگی امکان پذیر است. تنها کافی است که با اصول سوشال مدیا مارکتینگ آشنایی داشته باشید و بدانید که چگونه باید تولید محتوا کنید.

این که بدانید دقیقا چه کسانی در لیست مخاطبان جامعه هدف شما جای دارند، یکی از مهم ترین اقداماتی است که شما را چندین گام به جلو پیش می برد. شناخت کامل این افراد و بررسی سلایق و علایق آن ها، به شما کمک می کند تا محتوای سوشال مدیای خود را مطابق با سلیقه آن ها تولید کنید. در این صورت دریافت بازخوردهای مثبت چندان دور از دسترس نبوده و به سادگی امکان پذیر است.

هر چه شما بتوانید بازخوردهای بیشتر و بهتری از مخاطبان خود دریافت کنید، توجه افراد بیشتری را به کسب و کار خود جلب می کنید. در نتیجه افراد بیشتری با برند شما آشنا شده و از شما خرید می کنند.

همچنین ممکن است شما کسب و کار مستقلی برای خود نداشته باشید و بخواهید از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی به کسب درامد برسید. در این صورت بهترین راه پیش روی شما، انتخاب حوزه فعالیت و شروع به تولید محتوا است.

چند نکته مهم

فقط درباره خودتان صحبت نکنید!

تعامل داشته باشید.

صفحات متعدد اما بی محتوا

بدترین اتفاق زمانی اتفاق می افتد که برخی از کسب و کارها نه تنها در چندین سوشال مدیا حساب کاربری غیر فعال دارند، بلکه لینک آن ها را در سایت خود نیز قرار داده اند و آن ها را به مخاطبان خود نیز معرفی می کنند. این کار تنها زمانی می تواند موثر باشد که شما در حال تولید محتوا برای این صفحات هستید و قصد دارید به صورت جدی در این پلتفرم ها به فعالیت بپردازید. در این صورت مخاطبان شما با آگاهی از این موضوع، از محتواهای شما در انواع سوشال مدیا بازدید می کنند.

آیا سوشیال مدیا فرصت مناسبی برای بازاریابی است؟

به طور حتمی بله! چرا که این فضا به علت رایگان بودن و راحتی برای دسترسی، فرصتی بسیار مناسب برای بازاریابی بشمار می رود.

یکی از روش های تاثیرگذار برای بالا بردن رتبه سایت، و برندسازی کسب وکار در موتورهای جستجو اشتراک گذاری صفحات و اخبار شما در شبکه های اجتماعی است.

هرچه تعداد مخاطبین شما بیشتر باشد بنابراین لایک و کامنت شما بیشتر خواهد بود و جذابیت پست ها باعث انتشار آن بین کاربران خواهد شد که این امر موجب ایجاد سیگنالهای شبکه های اجتماعی شده و باعث بهبود رنک سایت شما در موتورهای جستجو می شود.

معیار موفق بودن تعامل کاربران با برند شما از طریق سوشیال مدیا

۱.تعداد لایک پست ها

۲.تعداد به اشتراک گذاشتن پست ها

۳.تعداد نمایش پست

۴.تعداد کامنت پست ها

۵.تعداد بازدید از پروفایل

۶.یاداوری برند

چطور در سوشیال مدیاها فعالیت کنیم؟

این که چطور در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید بسیار مهم است. باید بدانید که در هر شبکه اجتماعی، با توجه به کارکرد آنها، چطور باید فعالیت کنید. این امر نیازمند کسب اطلاعات و دانش کافی به منظور فعالیت درست و حرفه ای در شبکه های اجتماعی است. اکثریت کسب و کارها فرصت لازم برای این منظور را ندارند.

در اینستاگرام

پیج ما را دنبال کنید!

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب